slide 1
Zajęcia Taekwondo
Zawsze atrakcyjne wycieczki
Image Slide 3
„Nie ma sprawy ważniejszej niż Polska.“
Wincenty Witos
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

22 czerwca byliśmy na wycieczce w Kielcach, która była nagrodą jaką otrzymał nasz eko zespół, za zajęcie pierwszego miejsca w Ogólnopolskim Konkursie „Mistrz Recyklingu” zorganizowanym przez Fundację Chlorofil. Pierwszym punktem wycieczki był Ośrodek Edukacji Leśnej Nadleśnictwa w Kielcach. Tam obejrzałyśmy ciekawe eksponaty zwierząt żyjących w górach Świętokrzyskich i dowiedziałyśmy się, na czym polega praca leśnika, otrzymałyśmy też pamiątkowe upominki. Około godziny 11.00 miałyśmy krótką przerwę na lody w pobliskiej cukierni „Mała Rozkosz”. Potem cała grupa udała się na krótkie zwiedzanie najważniejszych zabytków Kielc, po których oprowadzała nas pani Przewodniczka z biura podróży. Obejrzałyśmy Bazylikę Katedralną Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny z XII wieku oraz Pałac Biskupów Krakowskich z XVII wieku z przylegającym przepięknym Ogrodem Włoskim.

Następnie udałyśmy się do Rezerwatu Kadzielnia, który jest jednym z najmniejszych rezerwatów przyrody w Polsce. Jest to rezerwat ścisły przyrody nieożywionej i obejmuje najwyższy szczyt kieleckiej Kadzielni, który znajduje się w centrum dawnego kamieniołomu – Skałkę Geologów (295 m n.p.m.). Później nastąpiła najbardziej wyczekiwana przez nas atrakcja, czyli przejście trasą turystyczną w jaskiniach Kadzielni. Trasę turystyczną tworzy system jaskiniowy o długości 140 m, składający się z trzech jaskiń: Jaskinia Odkrywców, Prochownia i Szczelina na Kadzielni. Początkowo były to osobne groty, jednak postanowiono je połączyć, aby ułatwić odwiedzającym zwiedzanie. Bardzo zaciekawiły nad różne formy krasowe i szczątki dawnych stworzeń skamieniałe w jaskini. Niektóre z form krasowych znajdowały się w przedziwnych miejscach lub zostały odłupane przez podziemną rzekę. Po wyjściu z jaskini udałyśmy się do Rezerwatu Przyrody Wietrznia, który położony jest na terenie dawnego kamieniołomu. Obejrzałyśmy piękny krajobraz z punktów widokowych oraz zwiedziłyśmy obiekty mające pomóc w zrozumieniu historii naszej planety, takie jak stół z kawałkami skał z różnych epok lub wielki przekrój Ziemi opisujący wszystkie jej warstwy. Następnie weszłyśmy do budynku, w którym znajdowała się całą stacja badawcza „Chronos”. Długi tunel z „akwariami” w których wisiały modele dawnych stworzeń był jedną z najlepszych atrakcji. Dalej znajdowała się sztuczna jaskinia z ogromnym modelem ryby pancernej, największego drapieżnika swoich czasów. Przez cały czas towarzyszyła nam oceaniczna, tajemnicza muzyka, która nadawała wszystkiemu klimatu. Na końcu tunelu znajdowało się kino 5D, które dostarczyło nam niezapomnianych wrażeń. Po tym opuściliśmy Wietrznię, aby udać się na obiad, czyli ostatni punkt programu. Zjedliśmy go w restauracji „Nowy Wrzosowy Bufet”. Zmęczone, ale zadowolone wróciłyśmy do domów.
Aleksandra Szaniawska, Amelia Jabłoniec, Antonina Zając.