slide 1
Zajęcia Taekwondo
Zawsze atrakcyjne wycieczki
Image Slide 3
„Nie ma sprawy ważniejszej niż Polska.“
Wincenty Witos
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

W środę 18 września 2019 roku, uczniowie klas 4-7 wyruszyli na szkolną wycieczkę do Bochni, Krakowa i Ojcowskiego Parku Narodowego. Pierwszym punktem zwiedzania był Sandomierz, gdzie odwiedziliśmy Bazylikę katedralną Narodzenia Najświętszej Maryi Panny oraz weszliśmy na 33-metrową Bramę Opatowską, skąd mogliśmy podziwiać piękny widok na resztę miasta. Następnym punktem wycieczki było Muzeum Wincentego Witosa w Wierzchosławicach, gdzie mieliśmy okazję obejrzeć Pamiątki po Trzykrotnym premierze II RP i przywódcy ruchu ludowego. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy była Kopalnia Soli w Bochni. Po zjechaniu 300 metrów pod ziemię

, mieliśmy okazję zwiedzić tunele kopalni i wysłuchać historii o życiu dawnych górników i o tym, czym się zajmowali oraz o handlu solą. Poznaliśmy również legendę o Świętej Kindze i przejechaliśmy się podziemną kolejką. Po zwiedzaniu odbyła się podziemna dyskoteka, a na koniec nocowaliśmy w jednej z kopalnianych sal. W czwartek, po wyjeździe na powierzchnię, wybraliśmy się do Krakowa, aby odwiedzić rzeźbę Wawelskiego Smoka, zwiedzić Katedrę na wawelskim wzgórzu oraz rzucić okiem na Zamek Królewski. Następnie mogliśmy obejrzeć słynne Sukiennice i kupić pamiątki, a na koniec wybraliśmy się do Krakowskiego Parku Wodnego, aby zregenerować siły. Ostatniego dnia zwiedzania przeszliśmy przez Jaskinię Łokietka, która składa się z kilku korytarzy i dwóch dużych sal: Rycerskiej i Sypialni oraz dwóch mniejszych. I poznaliśmy jej legendę w Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego Mogliśmy tam także obejrzeć ekspozycję o Ojcowie i o tym, jak zostały ukształtowane tamtejsze tereny oraz jakie stworzenia mieszkały tam tysiące lat temu. Pomimo niesprzyjającej pogody wszyscy świetnie się bawili.